'Passie en gedrevenheid maken het verschil'

Spierversterkende oefeningen in beeld

Nog dikwijls is binnen de training van atleten (van jong tot oud) het doen van spierversterkende oefeningen voor buik-/rug en romp een sluitpost. Dat is jammer, want met een stevig spiercorset wordt sneller en goed hard- en hordelopen positief ondersteund . Een andere belangrijke reden om te zorgen voor een goede, sterke romp is dat het meewerkt aan het voorkomen van blessures.

Op deze manier is er aandacht voor de oefeningen die gedaan kunnen worden en zijn op deze site onder lees meer terug te vinden. Overigens terugvinden is één, het gaat er natuurlijk vooral om ze ook te gaan doen! Er zijn 3 verschillende mogelijkheden namelijk voor beginners, voor gevorderden en voor ver gevorderden. De spierversterkende oefeningen voor met jonge, beginnende atleetjes zijn sinds kort voorzien van filmbeelden. Daarmee krijg je niet alleen uitgelegd hoe de oefeningen gedaan moeten worden, maar kun je het ook zien. Veel succes met oefenen!

Op het youtubekanaal van atletiekschool SOTRA staan alle oefeningen. Je kunt ze direct bekijken als je HIER klikt.



Alle 1-benige oefeningen voer je 2x per kant uit, met 6-10 herhalingen per keer.
Alle 2-benige oefeningen voer je 2x uit met 8-12 herhalingen per keer.

Voor beginners: Doe dagelijks oefeningen en kies per dag 1 groep die je doet: A, B, C of D.
Voor gevorderden: Doe dagelijks oefeningen en kies per dag 2 groepen die je doet: AB of CD.
Voor ver gevorderden: Stem je oefeningen af met je reguliere trainingsschema.

 

Sponsoring

TS-logo-2